sobota, 1 sierpnia 2015

Martyna Goszczycka - "Odrodzenie" (tom 1 Sagi Wizji Paradoksalnych).

Aktualnie jestem po lekturze mojego stosunkowo nowego nabytku, czyli książki Martyny Goszczyckiej, na którą składają się dwa (na razie) tomy. Ja przeczytałam dopiero pierwszy z nich, to znaczy część Sagi Wizji Paradoksalnych, pod tytułem "Odrodzenie". Książka jest w formie elektronicznej, czyli ebooka. Przyznam, że z początku byłam nieco zdegustowana dużą ilością "latających w powietrzu" krwi, wnętrzności i mięcha, ale z czasem wciągnęłam się w czytanie i przestałam aż tak bardzo zwracać na to uwagę. Skupiłam się raczej na samej akcji, która była niezwykle wartka, bogata w magię i sceny walk. Książkę przeczytałam w jakieś kilka dni.

Ebook rysuje przed nami świat bogów i bogiń, ludzi i demonów. Istnieją dwa wymiary: Przedświat i Zaświat. W tym pierwszym żyją "zwykłe" istoty, jak wymienieni już ludzie oraz demony. Działa niebezpieczny Syndykat, który szkoli Skrytobójców, Kapłanów i Alchemików. Skrytobójcy zabijają na zlecenie. Są szkoleni w niezwykle brutalny sposób, co ma pozbawić ich lęku przed zranieniem, bólem i śmiercią. Poddawani są też w wieku 15 lat specjalnej selekcji, która ma odsiać słabsze jednostki. W takim świecie żyje młody demon, Haru Saruku, zabrany z domu rodzinnego (oddany przez rodziców) z powodu czarnej aury, znamionującej bezwzględność i okrucieństwo. Demony bowiem mają zwykle aury jasne, łagodne. Haru jest tutaj wyjątkiem, toteż staje się wyrzutkiem.

Przywódczynią Syndykatu jest groźna i niedostępna Plage Fu-Setusa, była Nimfa. Została wygnana z Zaświatu za zabicie swojego Stwórcy, Dereka (nawiasem mówiąc później wskrzeszonego), pozbawiona swojego Żywiołu, części mocy i pamięci. Jej aura jest czerwona, co oznacza skrajną bezduszność i krwiożerczość. Morduje bez cienia skrupułów. Jest sprawną Alchemiczką. Bez cienia litości patrzy na śmierć istot szkolonych do zabijania, ponieważ zdaniem zarówno jej, jak i Syndykatu, uczucia i przywiązanie oznaczają słabość, więc powinny być bezwzględnie tępione.

Haru Saruku jest jednak niemal równie silną jednostką. Udaje mu się przeżyć szkolenie i selekcję. Od początku jego pobytu w Syndykacie towarzyszą mu tajemnicze Sny, dotyczące bardzo szczegółowo życia i przeszłości Plage. Miewa też bardzo realistyczne wizje. Czym w rzeczywistości okażą się owe Sny ? Czy Haru stanie się okrutną i zaprogramowaną do zabijania jednostką, bez cienia litości, tak, jak chce tego Syndykat ? Jakie przygody przeżyje ? Kim naprawdę okaże się dla niego Plage ? Jaką tajemnicę skrywa własna rodzina Haru ? Dlaczego książka nosi tytuł "Odrodzenie" ? Na te pytania nie odpowiem, bo warto samemu potrudzić się i przeczytać ebooka lub papierową edycję dzieła. Gwarantuję niezapomniane emocje.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz