Podejmę się pisania tekstów sponsorowanych na niniejszym blogu. Cena do uzgodnienia. Praca zdalna.

sobota, 2 maja 2015

Książkowe cytaty.

Na początek garść cytatów rozmaitych znanych ludzi, którzy wypowiadają się o książkach i czytaniu. Niektóre złote myśli są niewiadomego pochodzenia.

~~.~~

"Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera"
Monteskiusz


"Książka jest niczym ogród, który można włożyć do kieszeni"
chińskie przysłowie

"Żadne dzieło człowieka nie przeżyje książki"
autor nieznany

"Dobra książa to rodzaj alkoholu - też idzie do głowy"
Magdalena Samozwaniec

"Ludzie mówią, że życie to jest to, ale ja wolę sobie poczytać"
Cycero

"Kto czyta książki, żyje podwójnie"
Umberto Eco

"Czytanie jest dla umysłu tym, czym gimnastyka dla ciała."
autor nieznany

"Książka jest życiem naszych czasów."
autor nieznany

"Wystrzegaj się ludzi jednej książki"
Św. Tomasz

~~.~~

Po więcej rozmaitych cytatów zapraszam tutaj: Cytaty na każdy dzień rokuNatomiast o zaletach czytelnictwa dowiecie się na Dobrej Stronie Czytania, gdzie poznacie również humorystyczne podejście do tego tematu :)

3 komentarze:

  1. Bardzo cenne cytaty! Tylko szkoda, że tak mało osób czyta książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. To niestety prawda z tym czytaniem ... Jeśli o mnie chodzi, to nie wyobrażam sobie życia bez jakiejś książki. Obojętnie, czy tradycyjna papierowa czy też ebook albo nawet i audiobook. Po prostu lubię czytać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam kilka książek, które pochłonęłam jako nastolatka, Paragraf 22, Szklany klosz i jeszcze jedna, tytułu nie pamiętam. Z beletrystyki. Odkąd jestem "dorosła" przeczytałam kilka książek z fabułą...raczej skłaniałam się w kierunku rozwoju duchowego i samoleczenia. Warto poczytać Annę Łacinę, pisarka rodzima z mojego miasta. Ostatnio jako nauczyciel niemieckiego zafundowałam dzieciom czytanie Łaciny na lekcji. Zachwyt był ogromny. Szkoła multimedialna, You tube na każdej przerwie...a ucichły przy Łacinie ;) W dzieciach jest potencjał ogromny, tylko trzeba do nich umiejętnie dotrzeć. ;)

    OdpowiedzUsuń